13.12.07

Escàndol

És realment un escàndol. En roda de premsa, avui l'alcalde ha presentat un informe que no podrà passar desapercebut. No us perdeu la notícia a la web de l'ajuntament, de la que en trec un extracte:

"El nou govern ha pogut constatar desviacions considerables en diversos consums i serveis, un pressupost de Seguretat Social molt inferior al real i una previsió d´ingressos a l´alça en concepte d´IBI, plusvàlua i obres. (...)
A tot això, cal afegir-hi una excessiva despesa no prevista realitzada les setmanes anteriors a les eleccions municipals i l´aparició de factures relatives a aquest període que no van seguir el procediment administratiu adequat".

No sé com haurà caigut la noticia a Castellar, confesso que aquests dies sóc lluny i només segueixo l'actualitat per internet i amb algún e-mail dels col·laboradors fidels que tinc, però realment és un escàndol.

No s'aclareix la gravetat de les irregularitats ni fins on s'arribarà a perseguir. Ja entenc que no és tracta d'un cas a la marbellí, però estaria bé que les irregularitats, si n'hi ha i es demostren, es paguin més enllà de les responsabilitats polítiques, que aquestes ja s'han depurat.


Llegeixo a la web de ciu: "Amb el nou pressupost del PSC, a més, suposem que l'equip de govern solucionarà totes les irregularitats, mancances, estratègies equivocades i la mala gestió de la que ens han acusat des de la seva entrada al govern. És a dir, quan estigui aprovat el seu pressupost, ja no s'hi valdrà remetre's constantment a la ineficiència i ineficàcia dels governs anteriors. O això seria el més lògic i raonable.
De moment, i després de tres reunions informatives sobre el pressupost municipal per al 2008, la primera cosa que podem dir és que no és un pressupost tan diferent del pressupost del 2007 o del 2006. L'estructura és la mateixa malgrat que, a causa dels canvis que hi ha hagut a nivell orgànic (noves regidories, noves àrees, canvi d'ubicació de serveis, etc.), en el nou pressupost hi ha també canvis diversos de partides que abans es trobaven en una regidoria i ara són en una altra. Posem un exemple: en el pressupost del 2007, totes les partides que es referien a subministraments (telèfon, electricitat, calefacció... dels diferents equipaments - escoles, pavellons, etc.-) estaven en el pressupost de la regidoria de Via Pública; en el nou pressupost del 2008, totes aquestes partides estan a Administració General. Cap problema.".

Res de cap problema. Si el nou pressupost és igual que l'anterior, anem arreglats! A veure si el nou govern continua utilitzant la mateixa calculadora (per cert, 4anysmesno ja va advertir que la màquina de calcular convergent no funciona bé)

Hauriem d'avisar a l'ajuntament de Palau, que controlin els assessors que fitxen, no sigui que els hi desquadrin els números.

En tot això, quina responsabilitat tenen els que feien d'oposició? Ningú va veure que es produïa una desviació? Ningú va veure que es contractaven obres de manera irregular? Quina funció fa l'oposició? No hi ha mecanismes de control que puguin evitar-ho? L'oposició anterior va fer la seva feina o es va adormir? I de l'actual oposició, algú estarà sobre aquests temes?

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hvala za intiresnuyu iformatsiyu